Beaches In Mind / 心のビーチ (The Beach Boys / ビーチ・ボーイズ) 2012



We got beaches in mind,
Man, it's been too much time

心のなかにビーチがあるんだ
ああ ずいぶん遠ざかっていたよ

Woke me up before dawn
Wish I could sleep some more
so I could carry on
With the dream
I've been meaning to make come true
And that's to get away with you

夜明け前に目が覚めた
もう少し寝ていられれば
夢の続きが見れたんだけどね
その夢を実現させたいと思ってたのさ
きみとどこか逃避行しようって夢

I think we all can agree
That's no better place for us to be
We can drove on for miles
till we're finally free
It will just be you and me

みんな賛成してくれるはず
僕らにとってこれ以上の場所はない
何マイルもドライヴするのさ
僕らが最後に自由になれるまで
そこはきみと僕の二人だけの場所

We got beaches in mind,
Man, it's been too much time
Not a care in the world
is where I wanna be.

心のなかにビーチがあるんだ
ああ ずいぶん遠ざかっていたよ
僕が本当に行きたい場所なんて
誰も気にしちゃいないけど

Southbay surfing again,
Haven't been this way in
I don't know when
If I have my say we'll be back again
Where the good times never end.

サウスベイでまたサーフィン
こんな風にやってたなんて
いつ以来のことか思い出せないよ
言わせてもらえるなら もう一度戻りたい
素敵な時間が終わることないあの場所に...

We got beaches in mind
Man, it's been too much time
Not a care in the world is where I wanna be
With the surfers,
sand and the sea.

僕らの心のなかにあるビーチ
ああ もうずいぶん昔になっちゃった
誰も気にしちゃいないよね
僕が行きたい場所なんて
サーファーたち
そこには砂浜と海がある

We'll find the place in the sun,
Where everyone can have fun, fun fun .

太陽に照らされたその場所で
誰もが楽しむのさ fun,fun,fun...!

Beaches in mind
Man, it's been too much time
Not a care in the world
is where I wanna be
With the surfers, sand and the sea.

僕らの心のなかにあるビーチ
ああ もうずいぶん遠ざかっちゃった
僕がどこに行こうと
そんなの僕の自由でいいよね
サーファー 砂浜 海のあるあの場所

We got beaches in mind
Man, it's been too much time
Not a care in the world
is where I wanna be
Beaches in mind...

僕らの心のなかにあるビーチ
久しぶりに行きたいのさ
好きな場所に行かせておくれよ
心のなかのあのビーチへ...

(Wilson,Love,Thomas)

have one's say=言いたいことを言う、自分の意見を言う

Released in 2012
From The Album
“That's Why God Made the Radio”

The_Beach_Boys_-_Thats_Why_God_Made_the_Radio_Album_Cover.jpg

 たまに海を見に行きたくなります。僕が埼玉という海のない土地生まれだってこともあるのかな。海が身近だって人たちとはまたちょっと違う感情なのかもしれません。
 仕事がら、日本海側の県に出張にいくことが何か月かに1回あります。日本海っていうのも太平洋とはまた違った感じでいいですね。この曲はそんなんと違うかとは思いますが…(^▽^;)。

"心の中のビーチ"...大切にしたいですね。あなたにとっての"Beachs In Mind"を..。

◆人間って自然のなかで生きているってたまには実感したいですよね。"California Feelin'"(めった和訳)
↓↓↓↓↓


◆浜辺の乙女がきみの手の届くすぐそこにいるんだよ。きみを待っている子もいるかもね…"Girls On The Beach"(めった和訳)
↓↓↓↓↓


◆都会に住んでる人たちは時には海に行きたくなる…「三号線を左に折れ」by風
↓↓↓↓↓



The-Beach-Boys-Thats-Why-God-Made-the-Radio.jpg



関連記事

コメント

非公開コメント