Don't Talk (Put Your Head On My Shoulder) / ドント・トーク (The Beach Boys / ビーチ・ボーイズ)1966



I can hear so much in your sighs
And I can see so much in your eyes
There are words we both could say
But don't talk,
Put your head on my shoulder

きみのためいきから沢山のことがわかる
きみの瞳から沢山のことが伝わるよ
僕たち口にしようとすることは沢山あるよね
でも 黙っていよう
きみの頭を僕の肩に乗せればいいんだ

Come close,
Close your eyes and be still
Don't talk,
Take my hand
and let me hear your heart beat

もっとそばにおいで
瞳を閉じて じっとしていなよ
何も言わなくていい
僕の手を取って
きみの胸の鼓動を聞かせておくれ

Being here with you feels so right
We could live forever tonight
Let's not think about tomorrow
And don't talk
Put your head on my shoulder

ここにきみといるといい感じなんだ
明日のことなんか考えずに
今夜 僕たちずっと生きていけるよね
何も言わないで
きみの頭を僕の肩に乗せて

Come close,
Close your eyes and be still
Don't talk,
Take my hand and listen to my heart beat
Listen, listen, listen.

もっとそばにきて
瞳を閉じて じっとして
何も言わなくていい
僕の手を取って
僕の胸の鼓動を聞いてごらん
よく聞いてね じっと…

Don't talk,
Put your head on my shoulder
Don't talk,
Close your eyes and be still…

話さないでいいよ
きみの頭を僕の肩に乗せるだけでいい
しゃべらないで
瞳を閉じて じっとしてるんだよ…

(Wilson/Asher)

Released in 1966
From The Album"Pet Sounds"

petsounds50.jpg

この曲はブライアンが一人で歌っている曲(コーラスはブライアンの声を重ねて録音されています)。
ロマンティックな歌詞の一節 "Listen to my heart...beat"について, ブライアンはこう言っています。

この一節はすごく気に入ってるんだ。僕が歌った曲の中で、もっとも甘い一曲だと自信もって言えるね。僕の声からも"純粋な若さ"(innocent of youth)が伝わってくるだろ?こういう声はみんな好きなんじゃないかな。

Listen、Listen、Listen…の後ろでベースがボン、ボン、と低い音を刻むのは心臓の鼓動を表したといいますね!

Petsoundsession.jpg

1453680103919.jpg

◆リンダ・ロンシュタッドもカバーしています。Don't Talk (Put Your Head On My Shoulders) From 1993 album "Winter Light"

51B0WFEAtGL__SX355_.jpg
↓↓↓↓↓


(この記事で参考にしたページ)
・Wikipedia Pet Sounds
・Wikipedia Don't Talk Put Your Head On My Shoulder

(この曲を購入)amazon.co.jp
Pet Sounds CD, Import, Original recording remastered, Extra tracks
ザ・ビーチ・ボーイズ

71nFZNXN5ML__SL1300_.jpg

関連記事

コメント

非公開コメント