Lost In You / ロスト・イン・ユー (Rod Stewart / ロッド・スチュワート)1988



Hey, baby
You've been on my mind tonight
I'm so lonely
I just had to sit down and write

ヘイ ベイビー
今夜はずっとお前のことで頭がいっぱいさ
とても淋しくて
ここに座って手紙を書いてたんだ

I spent all yesterday
trying to figure out what I'm gonna say
A letter from the heart
is so hard to start, baby
How's your mama,
How's the weather
How's that son of mine, yeah

昨日ずっと過ごしてたんだ
何て言おうか見つけようとしてたのさ
心を込めた手紙の出だしを
書くのは難しいものだね ベイビー
"ママは元気かい?"
"そっちの天気はどう?"
"僕の息子は元気でやってる?"
なんてさ

Hey, baby
Been a long time since we made love
I'm stone cold, the bed's hard
And the work is tough

ヘイ ベイビー
きみと愛し合ってから随分経つね
僕の心は冷え切って
ベッドはとても硬くなっちゃった
おまけに仕事もキツいのさ

I'm never gonna leave you again
This job ain't worth the pain
No money in the world ain't worth
being away from you
Ooh baby, I don't sleep without you
by my side, listen

きみをもう一人には決してしないよ
こんな仕事は苦しむ価値なんてない
きみがいないのなら
お金だってなんの価値もないんだよ
ああ ベイビー
きみがそばにいてくれないと
僕は眠れないんだよ よく聞いて

I'm in love with you woman
It's a common known natural fact
And I've found what I'm looking for
It's so much more than that

きみに恋してるんだ
誰でも知ってる当たり前の真実さ
探してたものを見つけたんだ
それからその上に…

I'm lost in you,
I'm lost in you
I'm lost in you,
I'm lost in you

きみに夢中なんだ
きみに恋してるんだ
きみに心を奪われて
もうきみにゾッコンなんだ

Hey baby
You don't know what you've done for me
I'm so happy
As any man can deserve to be

ヘイ ベイビー
きみが僕にしたことをわかってないね
僕はどんな男だってなれるくらいの
幸せな気持ちなのさ

I was living in a life of sin
God knows what a mess I was in
So glad you found me,
I ain't getting any younger
Hey baby,
I just hope it ain't all a dream

僕は罪深い人生を過ごしてきた
訳がわからない状態でいたんだよ
きみが僕を見つけてくれて感謝してる
僕はもう若くはないけれど
ヘイ ベイビー
夢じゃないことをただ祈ってる

I'm in love with you woman
It's a common known natural fact
And I've found what I'm looking for
And it's so much more than that

きみに恋してしまったのさ
誰でも知ってる当たり前の真実だよ
探し続けてたものを見つけたんだ
何よりも大切なものなのさ

I'm lost in you,
I'm lost in you
I'm lost in you,
I'm lost in you

きみに夢中なんだ
きみに恋してるんだ
きみに心を奪われて
もうきみにゾッコンなんだ

I miss you, baby
(I miss you too)

きみが恋しいよ ベイビー
(あたしもよ)

I miss your laughing eyes,
I miss our baby crying
I wanna lay you out and kiss you all over
I'm coming home real soon,
be ready 'cause when I do
I'm gonna make love to you
like fifteen men

きみの笑顔の瞳が恋しいよ
僕らの赤ちゃんの泣き声が恋しいよ
きみを目の前に寝かせて
身体じゅうにキスしたい
もうすぐ家に着くから
僕のすること 心の準備しててよ
きみを15人分
愛してあげるからさ

I'm lost in you and I love it
I'm lost in you and I love it

きみに夢中
そんな感じが好きなんだ
きみに首ったけ
そんな感じでいたいんだ

I'm lost in, I'm lost in
I'm lost in you
I'm lost in, I'm lost in
I'm lost in you

きみに夢中なんだ
きみしか見えないんだ

And I just love it
Hey baby, I love it
Child, I love it
I'm lost in you, yeah

ああ 僕は
きみに夢中なんだよ yeah

Songwriters Stewart, Rod / Taylor, Andy
Lyrics c Sony/ATV Music Publishing

more than that.=それだけではない、そのことの他に
what a mess=なんてグチャグチャなの

Released in 1988
US Billboard Hot100#12
From The Album"Out Of Order"

Rod-Stewart-Lost-In-You-116508.jpg

4月の月イチ・ロッドは"Lost In You".アルバム"Out Of Order"からの第一弾シングルでした。

◆このアルバムはプロデュースがロッドと元デュラン・デュランのアンディ・テイラー、シックのバーナード・エドワーズ。パワー・ステーションをバック・バンドに付けたようで、"Lost In You"もギターがアンディの音だな~と思わせるサウンドでした。
これまで訳したロッド曲のなかでも、すでにこのアルバムからは3曲になったぞ。何だかんだ言って、自分が気に入った曲が多いアルバムってことかな。
Forever Young
When I Was Your Man

◆歌詞ですが、相手は独身の女性じゃなくって、別れた奥さん!? すでに二人の間には子供がいて、泣き声が懐かしい、なんて歌詞も出てきます。ちょっとビデオと歌詞がよー合ってないですよね!

◆"Lost In You"が最高位12位を記録した週の全米チャートです。
US Top 40 Singles For The Week Ending July 16, 1988

チープ・トリックが1位ですが、翌週は5位からリチャード・マークスが首位に。さらに次の週はこの週6位のスティーヴ・ウィンウッドが来ます!8位ブリーズもきれいな曲でした。でも僕はやっぱり9位のエリックのヒットが嬉しかったな。その前の"Hungry Eyes"も映画関連でヒットしたけど自作じゃなかったし、この"Make Me Lose Control"はエリックのPopsの才能をつぎ込んだような曲だったから。

-1 1 THE FLAME –•– Cheap Trick
-2 2 MERCEDES BOY –•– Pebbles
-3 3 POUR SOME SUGAR ON ME –•– Def Leppard
-4 4 NEW SENSATION –•– INXS
-5 8 HOLD ON TO THE NIGHTS –•– Richard Marx
-6 12 ROLL WITH IT –•– Steve Winwood
-7 10 NITE AND DAY –•– Al B. Sure!
-8 14 HANDS TO HEAVEN –•– Breathe
-9 16 MAKE ME LOSE CONTROL –•– Eric Carmen
10 6 NOTHIN’ BUT A GOOD TIME –•– Poison
12 13 LOST IN YOU –•– Rod Stewart

◆Rod Stewart - Lost in you (live in NY MSG 1998)
↓↓↓↓↓


◆アルバム"Out Of Order"のなかに収録された"Try A Little Tenderness".オーティス・レディングのナンバーです。(Live In Philadelphia 1988)
↓↓↓↓↓


(この記事で参考にしたページ)
・Wikipedia Out Of Order
ジャケット写真もここからいただきました。

(この曲を購入!)Amazon.co.jp
Out of Order CD, Import
ロッド・スチュワート

220px-Out_of_Order_(album).jpg

関連記事

コメント

非公開コメント