Talking In Your Sleep / 涙のセレナーデ (Crystal Gayle / クリスタル・ゲイル)1978



Three o'clock in the mornin'
And it looks like it's gonna be
Another sleepless night
I've been listenin' to your dreams
And gettin' very low
Wond'rin' what I can do

午前3時 もう朝が来る
どうやらまた眠れない夜に
なってしまいそう
ずっとあなたの夢に耳を傾けてきて
私はだいぶ落ち込んじゃったの
自分が何ができるのか迷ってる

Maybe I'm bein' foolish
'Cause I haven't heard you mention
Anybody's name at all
How I wish I could be sure
It's me that turns you on
Each time you close your eyes
I've heard
it said that dreamers never lie

私は愚か者なのかもしれない
あなたが他のひとの名前を
口にするのを聞いたわけでもないのに
あなたが眠りにつくたびに
あなたが愛してるのは私だって
確かなものをほしがってる
誰かが言っていたわ
"夢を見る人は嘘をつかない"って

You've been talkin' in your sleep
Sleepin' in your dreams
With some sweet lover

Holdin' on so tight
Lovin' her the way
you used to love me
Talkin' in your sleep
With lovin' on your mind

あなたは眠りながら話してた
夢を見ながら眠ってた
素敵な恋人と一緒に

しっかりその人を愛しているのね
以前 あなたが私を愛してたように

あなたは寝言を言ってたの
…誰かを愛してるのね

Maybe I'm bein' foolish
'Cause I haven't heard you mention
Anybody's name at all
How I wish I could be sure
It's me that turns you on
Each time you close your eyes
I've heard
it said that dreamers never lie

私は愚か者なのかもしれない
あなたが他のひとの名前を
口にするのを聞いたわけでもないのに
あなたが眠りにつくたびに
あなたが愛してるのは私だって
確かなものをほしがってる
誰かが言っていたわ
"夢を見る人は嘘をつかない"って

You've been talkin' in your sleep
Sleepin' in your dreams
With some sweet lover

Holdin' on so tight
Lovin' her the way
You used to love me

Talkin' in your sleep
With lovin' on your mind

あなたは眠りながら話してた
夢を見ながら眠ってた
素敵な恋人と一緒に

しっかりその人を愛しているのね
以前 あなたが私を愛してたように

あなたは寝言を言ってたの
…誰かを愛してるのね

Songwriters COOK, ROGER F./WOOD, BOBBY /
Lyrics c Sony/ATV Music Publishing LLC, Universal Music Publishing Group, Moose Music Ltd./Early Morning Music Ltd.

Released in 1978
US Billboard Hot100#18
From The Album"When I Dream"
(夢のひととき)

namidaselenade.jpg

ムムム…夢を見てる彼はどんな感じだったのでしょう?何て言っていたのでしょうか?

◆「瞳のささやき」に続くクリスタル・ゲイルの曲は「涙のセレナーデ」でした。原題は"Talking In Your Sleep"。今回訳すまで、どんな曲かそんなに想像もしていませんでしたが、結構ハードな内容(!)ですよね。寝言を言うだろうと寝ずに妻(彼女)が起きてたら怖いだろうなあ…(-_-;)。でもこういう人、結構いそうな気もする…。
うーむ。この後、この女の人はどうするのだろう?この歌、ここで終わってしまっていいのだろうか?続編は作ってくれないのか…?
この曲、全米18位まで上がったから全米ではそれなりに有名曲だろうな。この曲が流行ったときに、寝ないで起きている女性が沢山生まれたのでは…!? なんてね(^▽^;)

◆クリスタルのOfficial Web Siteを見ましたが、米国内を中心にライヴ活動を続けられてますよ!

(クリスタルのアルバムジャケットです)

Crystalgaylealbum.jpg

◆"Talking In Your Sleep"が最高位18位を記録した週の全米チャートです。
US Top 40 Singles Week Ending 4th November, 1978

アン・マレーの"You Needed Me"が首位。3位、4位、5位、8位、大好きな曲多いです!

-1 2 YOU NEEDED ME ??? Anne Murray
-2 4 MacARTHUR PARK ??? Donna Summer
-3 3 REMINISCING ??? Little River Band
-4 7 DOUBLE VISION ??? Foreigner
-5 5 WHENEVER I CALL YOU “FRIEND” ??? Kenny Loggins
-6 1 HOT CHILD IN THE CITY ??? Nick Gilder
-7 6 KISS YOU ALL OVER ??? Exile
-8 9 HOW MUCH I FEEL ??? Ambrosia
-9 11 BEAST OF BURDEN ??? Rolling Stones
10 13 GET OFF ??? Foxy (Dash) -16 (10)

18 19 TALKING IN YOUR SLEEP ??? Crystal Gayle

◆ストリングスをバックに歌います。
↓↓↓↓↓


(この記事で参考にしたページ)
・Crystal Gayle Official Website
・ヤフオク!
ジャケット写真もここからいただきました。

(この曲を購入!)Amazon.co.jp
Greatest Hits CD, Import
クリスタル・ゲイル

61DzOIYr8HL__SX425_.jpg

関連記事

コメント

非公開コメント