Mama's Song / ママの歌 (Lynyrd Skynyrd / レーナード・スキナード)2000



Mama used to send us early to bed
on Christmas Eve
She became Santa's helper
and they took care of me
We would wake up early
from our beds only to see
The love she had for all of us
was left beneath the tree

ママがよく言ってたよ
クリスマス・イヴは早く寝なさいって
ママはサンタの手伝いになって
俺たちの面倒を見てくれた
翌朝 俺たちがベッドから
早く起きるとわかるんだ
ツリーの下に
ママが俺たちに贈ってくれた
愛がそこにあることを

One day I know we'll be together
When the Lord brings me to you
Then I know, I will be in Heaven
When my eyes can rest on you

いつかきっと 俺たちは一緒になれる
神様があなたのもとに連れて行ってくれる
そのとき きっとわかる
俺があなたを見たときに
俺はとっても幸せなんだって

But until then I will remember
All the good times that we've shared
I'll hang a star upon this tree for you
On Christmas Day I know you'll be there too

でもそのときが来るまで 俺は忘れない
俺たちが素敵な時を過ごしたことを
このツリーに星を飾るよ あなたのために
クリスマスの日には
あなたがいてくれるって知ってるんだ

Now that I am all grown up with
children of my own
I see the happiness in their eyes,
somehow I wish I'd known
But not a Christmas Day goes by,
that I will not see
The gift you gave to all of us
was the love you gave to me

そしていま 俺も大人になり
自分の子ども達もいるんだよ
子ども達の目に幸せが宿ってること
俺にどうにか 見えたらいいのに
でもクリスマスにはいつだってわかる
あなたが俺たちみんなにくれた愛
それはあなたが
俺にくれた愛なんだってこと

One day I know we'll be together
When the Lord brings me to you
Then I know I will be in Heaven
When my eyes can rest on you

いつかきっと 俺たちは一緒になれる
神様があなたのもとに連れて行ってくれる
そのとき きっとわかる
俺があなたを見たときに
俺はとっても幸せなんだって

But until then I will remember
All the good times that we shared
I'll hang a star upon this tree for you
Mama, on Christmas Day
I know you'll be there too

でもそのときが来るまで 俺は忘れない
俺たちが素敵な時を過ごしたことを
このツリーに星を飾るよ あなたのために
クリスマスの日には
あなたがいてくれるって知ってるんだ

One day I know we'll be together
Then I know I will be in Heaven
I won't have to remember
'Cause I'm standing there with you
Of a time that you and I always knew
Mama, on Christmas Day I'll finally be with you

いつかきっと 俺たちは一緒になれる
神様があなたのもとに連れて行ってくれる
覚えてる必要なんてないんだ
だって俺は俺たち二人が過ごした時のなかで
もうあなたと一緒にいるんだから
ママ いつか俺はあなたと一緒になれるよ
こんなクリスマスの日に

Joy to the world,
the Lord has come

もろびとこぞりて
主は来ませり…

Songwriters
RICK MEDLOCKE, HUGH EDWARD THOMASSON, HUGHIE THOMASSON, GARY ROSSINGTON, JOHNNY VAN ZANT
Lyrics c BMG RIGHTS MANAGEMENT US, LLC, THE BICYCLE MUSIC

Not a day goes by = 日は過ぎゆかない (日は無い)

Released in 2000
From The Album“Christmas Time Again”

220px-ChristmasTimeAgain_LynyrdSkynyrdalbum.jpg

レーナードのクリスマス・アルバムには、こんな素敵なロック・バラードが入っていました。
母親と息子、そしてその子どもと…親子の愛情を感じるクリスマス・ナンバーですね。

最後に"Joy To The World"(諸人こぞりて)のワン・フレーズが入るところもまたいいですね!

(この記事で参考にしたページ)
・Wikipedia Christmas Time Again
ジャケット写真もここからいただきました。

(この曲を購入!)Amazon.co.jp
Christmas Time Again
レーナード・スキナード

220px-ChristmasTimeAgain_LynyrdSkynyrdalbum.jpg


関連記事

コメント

非公開コメント