Cry For Help / クライ・フォー・ヘルプ (Rick Astley / リック・アストリー)1991



She's taken my time.
Convinced me she's fine.
But when she leaves,
I'm not so sure.
It's always the same.
She's playing her game.
And when she goes
I feel to blame.

彼女は僕に時間をとらせて
彼女が元気だって思いこませた
でも彼女が離れてしまうと
僕は確信が薄れていく
いつも同じなんだ
彼女は自分でゲームをしてるだけ
彼女が行ってしまうと
僕は罪悪感が湧いてくる

Why won't she say she needs me?
I know she's not as strong as she seems.

彼女はどうして
僕が必要だって言ってくれないのか?
僕は知ってるのに
彼女は見かけほど強い人じゃないってことを

Why don't I see her cry for help?
Why don't I feel her cry for help?
Why don't I hear her cry for help?

彼女が
助けを求めて叫ぶのを理解しよう
助けを求めて叫ぶのを感じよう
助けを求めて叫ぶ声を聞こう

I wandered around
The streets of this town
Trying to find sense of it all.
The rain on my face,
It covers the trace
Of all the tears I'd had to waste.

僕はさまよい歩いたんだ
この町の様々な通りを
すべてのことに意味を求めようとして
僕の顔に降り注ぐ雨が
無駄に流すしかなかった
すべての涙の跡を消してくれる

Why must we hide emotions?
Why must we never break down and cry?

どうして僕らは
気持ちを隠さなけりゃならないの?
泣き崩れるのを我慢しているの?

All that I need is to cry for help.
Somebody please hear me cry for help.
All I can do is cry for help.

僕に必要なのは助けを求めて叫ぶこと
誰かお願いだ 僕の声を聞いてくれ
僕のできることは
助けを求めて叫ぶことだけなんだ

No need to feel ashamed.
Release the pain.
Cry for help.

恥ずかしがらないでくれ
痛みを解き放って
大きな声で助けを求めればいい

Cry for help is all I need.
All I need is a cry for help.
Cry for help is all I need.
All I need is a cry for help.

助けを求めて叫ぶんだ
僕はそれだけを求めてる
ただそれだけでいいんだ

Why must we hide emotions?
Why can't we ever break down and cry?
All that I need is to cry for help.
I will be there when you cry for help.
Why don't I hear her cry for help?

どうして互いの感情を
隠さなくちゃならないのかい?
二人で泣き崩れればいいんじゃないかい?
僕が欲しいのは
大きな声で助けを求めるきみ
きみが助けてほしいとき僕はそこにいるさ
僕は彼女の助けをしっかり聞いて受け止めよう

All that I need is to cry for help.
Somebody please hear me cry for help.
All I can do is cry for help.

All that I need is to cry for help.
I will be there when you cry for help.
Is it so hard to cry for help?

Cry for help is all I need.
No need to feel ashamed.
All I need is a cry for help.
Come on and release the pain.
Cry for help is all I need.
Put your trust in me.
All I need is a cry for help.
My love is gonna set you free.

助けてって叫んでいいんだよ
恥ずかしがらないで
きみはそうするだけでいい
さあ 痛みを解き放って

僕を信じて
僕を頼っていいんだ
僕の愛がきみを自由にするよ

Songwriters: FISHER, ROB / ASTLEY, RICK
lyrics c Universal Music Publishing Group

Released in1991
US Billboard Hot100#7
From The Album"Free"

220px-Free_(Rick_Astley_album).jpg

220px-CryForHelpCover.jpg

 リックの曲だと頭にこびりついて離れないのは"ネバゴナ"だけど、一番好きな曲はこの"Cry For Help"だな。
 自分も相手も、なんで気持ちを押さえてしまうのだろう?感情を隠すんだろう?
 彼自身も泣き叫びたい気持ちが自分のなかにあることを感じてる。そしてそれは相手もきっとそう。"Cry For Help"って誰に対してもできるわけじゃない。でも愛している人の"Cry For Help"は全身で受け止めたい。そして自分も相手の前では素直に"Cry For Help"しようと思ってる…。
 リックの太い声が主人公の男の"マジメで誠実(そう)な性格"を醸し出してます。終盤は女性コーラス隊とリックの声の絡みもでてきて、盛り上げてくれます!来日公演のステージではこの曲は演ってくれるのかな。でもコーラス隊は来ないだろうな!

◆この曲はリックとロブ・フィッシャーの共作。ロブはポップグループの"ネイキッド・アイズ"や"クライミー・フィッシャー"にいて、これまでも楽しいポップソングを作ってきたミュージシャンです。

◆リックのTop40ヒットは以下の7曲。やはり2曲のNo1ヒットが光ります。

From「Whenever You Need Somebody」
1."Never Gonna Give You Up"#1(1987)
2."Together Forever" #1(1988)
3."It Would Take a Strong Strong Man" #8(1989)

From 「Hold Me in Your Arms」
4."She Wants to Dance with Me"#6(1988)
5."Giving Up on Love"#38(1989)

From「Free」
6."Cry for Help" #7 (1991)

From「Body&Soul」
7."Hopelessly" #28 (1993)

◆"Cry For Help"が最高位7位になった週の全米チャートです。
US Top 40 Singles April 27, 1991

ウィルソン・フィリップスに代わってエイミー・グラントが1位。ロクセットの"Joyride"が間近に迫ってます。8位キャシー・デニスも元気な娘でした。9位ディヴァイナルズはちょっとエッチな歌。

-1 2 BABY BABY ??? Amy Grant
-2 5 JOYRIDE ??? Roxette
-3 1 YOU’RE IN LOVE ??? Wilson Phillips
-4 8 I LIKE THE WAY (THE KISSING GAME) ??? Hi-Five
-5 10 HERE WE GO ??? C&C Music Factory
-6 3 I’VE BEEN THINKING ABOUT YOU ??? Londonbeat
-7 9 CRY FOR HELP ??? Rick Astley
-8 11 TOUCH ME (ALL NIGHT LONG) ??? Cathy Dennis
-9 12 I TOUCH MYSELF ??? Divinyls
10 4 HOLD YOU TIGHT ??? Tara Kemp

◆テレビのステージで歌う"Cry For Help"。コーラス隊(男性も数名)も登場。
↓↓↓↓↓


◆作者のロブ・フィッシャーがサイモン・クライミーと結成したデュオClimie Fisherの"Love Changes(Everything)"。ちなみにロブは1999年に39歳の若さで腸癌により病死している。
↓↓↓↓↓


(この記事で参考にしたページ)
・Wikipedia Cry For Help
・Wikipedia クライミー・フィッシャー
ジャケット写真もここからいただきました。

(この曲を購入!)Amazon.co.jp
プレイリスト:ヴェリー・ベスト・オブ・リック・アストリー Best of
リック・アストリー ¥1,215

51GbphN5VqL__SX425_.jpg

関連記事

コメント

非公開コメント