Tryin To Live My Life Without You / 暴走マイ・ライフ (Bob Seger / ボブ・シーガー)1981



I used to smoke
five packs of Cigarettes a day
It was the hardest thing to put them away
i drank four or five bottles of wine
I kept a glass in my hand all the time

前は日にタバコ5箱を吸ってたんだ
そいつをやめるのは一番辛いことだったよ
ワインも4、5本ボトルを開けてたよ
いつだってワイングラスを手に持ってたのさ

Breaking those habit was hard to do
But nothing prepared me for the changes
That you put me through

こうしたクセはなかなか止められない
でもお前が俺に持ち込んだ変化には
心の準備ができてなかったぜ

Tryin' to live my life without you babe
Its the hardest thing i'll ever do
Try and forget the love we once shared
Its the hardest thing i'll ever do

お前がいない人生を送ろうとしたけど
俺にとっちゃ一番酷な話だぜ
お前と前に分かち合った愛を忘れようとしたって
俺にとっちゃ一番できないことなんだ

I had the worst reputation in town
For chasin' all the women around
I thought changin'
my way of livin' was hard to do
But theres nothing could prepare me
for the changes you put me through

俺は町じゃ一番評判の悪いヤツ
女とみりゃ口説いてるのがその理由
その生き方を変えるのは難しい
でもお前が俺に課した試練を耐えるなんて
俺にはできそうもないんだよ

I've done everything i tried to do
But its gonna take a miracle
to get me over you

俺のできることはすべてやったよ
でもお前を忘れるなんて
奇跡でもなきゃ無理なこと

Tryin' to live my life without you babe
Its the hardest thing i'll ever do
Try and forget the love we once shared (yeah)
Its the hardest Burden i'll ever know

お前のいない人生を送ろうとしても
俺にはきっと無理な話さ
お前と交わした愛を忘れろなんて
そんな重荷は背負ったことなんてないんだ

Tryin' to live my life without you babe
Its the hardest thing i'll ever do
Try and forget the love we shared
Its the hardest Burden i'll ever know

お前のいない人生を送ろうとしても
俺にはきっと無理な話さ
お前と交わした愛を忘れろなんて
そんな重荷は背負ったことなんてないんだ

Tryin' to live my love without you babe
Hardest thing i'll ever do
Try and forget the love we shared
Its the hardest burden i'll ever know

お前を忘れた人生を送るなんて
俺にできるはずないじゃないか…

Songwriters EUGENE WILLIAMS
Lyrics © GENE ANTHONY MUSIC

Released in 1981
US Billboard Hot100#5
From The Album"Nine Tonight"

51FwPcLJdrL.jpg

tRYINGTO.png

 う~っこのライヴ、行きたい、日本で見たい!
この曲はBob Segerのライヴアルバム「Nine Tonight」からのシングルだったので、ボブとオーディエンスのやり取りがホントカッコよくてずっと見たい見たいと思ってました。
 "Alright, you guys feel funky tonight?
 ... This is an old Memphis song, old Memphis song....

◆ボブ・シーガーのライヴは僕がいま一番観に行きたいライヴだな~。公演が複数日あったら全部行ってしまうかも?
タバコも1日5箱、ワインなんてボトルごと4~5本っていうこの男。人生を暴走しています。
それで付いた邦題が「暴走マイ・ライフ」!気合い入ってます。

◆"暴走マイ・ライフ"が最高位5位を記録した全米チャートです。
US Top 40 Singles November 7, 1981

クリストファー・クロスに代わって、ホール&オーツが一位に。ストーンズは1位には届かなかったんだ。シーナは007主題歌。6位リトルリバーバンドは"夜のフクロウ"、7位"風に呼ばれた恋"、8位リックはオリジナルはサミー・ヘイガー。

-1 3 PRIVATE EYES –•– Daryl Hall and John Oates
-2 2 START ME UP –•– The Rolling Stones
-3 1 ARTHUR’S THEME (Best That You Can Do) –•– Christopher Cross
-4 4 FOR YOUR EYES ONLY –•– Sheena Easton
-5 6 TRYIN’ TO LIVE MY LIFE WITHOUT YOU –•– Bob Seger
-6 8 THE NIGHT OWLS –•– The Little River Band
-7 7 HARD TO SAY –•– Dan Fogelberg
-8 9 I’VE DONE EVERYTHING FOR YOU –•– Rick Springfield
-9 11 HERE I AM (Just When I Thought I Was Over You) –•– Air Supply
10 15 WAITING FOR A GIRL LIKE YOU –•– Foreigner

◆Otis Clay"Trying To Live Without You".う~ん、ソウルだなあ~。R&Bチャート24位。
↓↓↓↓↓


◆これも見たい!一緒に歌いたい!"Against The Wind". *めった和訳はこちら
↓↓↓↓↓


◆ボスと一緒だ。"Old Time Rock And Roll" *めった和訳はこちら
↓↓↓↓↓


(この記事で参考にしたページ)
・Wikipedia Nine Tonight
・Trying To Live Without You Wikipedia
ジャケット写真もここからいただきました。

(この曲を購入!)Amazon.co.jp
Nine Tonight "Live" CD, Import, Live
ボブ・シーガー ¥2,632

51FwPcLJdrL.jpg



関連記事

コメント

非公開コメント