I Think I Like It / アイ・シンク・アイ・ライク・イット (Boston / ボストン) 1986



Somethin' changin' for me inside
Took a long time
Now there's nothin' for me to hide
I say what's on my mind

僕の心のなかで何かが変わった
ずいぶん時間がかかったよ
隠す必要は何もなくなったから
思っていることを話したいんだ

Changes,
makin' me see the light
I finally see wrong from right
Now I can see every sign

"自分を変えること"
そしたら光が見えたんだ
正しいことと間違ってることも
わかるようになったのさ
今はあらゆるサインも
僕にはわかるようになったんだ

Ooh, I think I like it
I think I like what I'm feelin'
Even though it's such a surprise
But you know

ああ こんな感じがいいんだよ
この気持ちが気分がいいんだ
ちょっぴり驚いたけど
でもわかるだろ

Ooh, I think I really like it
I think I like what I feel
And changes really open your eyes

ああ こんな感じがホントに好きなんだ
今感じてるこの気持ちがいいのさ
"変わること"が
僕の目を見開かせてくれたんだ

Oh, look at the world we make
What have we begun?
People livin' for what they take
All for number one

ああ 僕らが築いた世界を見渡そう
僕たちは何を始めたんだろう?
人々はみんな
ナンバーワンの座を得ようと
あくせく生きている

Changes makin' me see the light
I finally see wrong from right
Now that it's all said and done

"変わること"で光が見えてきた
何がいけなかったのか 今はわかるよ
とどのつまりはこういうことさ

Ooh, I think I like it
I think I like what I'm feelin'
Even though it's such a surprise
But you know

ああ この感じが好きなんだ
この想いは疑いもないよ
ちょっと驚いたけど
そういうことなんだ

Ooh, I think I really like it
I think I like what I feel
And changes really open my eyes

ああ この感じがほんとに好きなのさ
僕は僕のこの想いを認めるよ
変わった僕は
何でも見えるようになったんだ

Oh, doesn't love say enough
When you realize?
People try to come on so tough
All to fantasize

ああ 愛のことは語りつくせないよ
きみは気がついたかい?
誰もが頑張って愛を得ようとするんだ
みんな夢を見たいのさ

Changes takin' me through the night
I finally see the light,
I've opened my eyes
Those changes can open your eyes

"変わること"で僕は
辛いことも切り抜けてきた
いまようやく僕は光が見えるんだ
目が見開かれたのさ

"変わること"で
きみも目が大きく開くはずさ

Songwriters
SCHOLZ, TOM / ENGLISH, JOHN
Lyrics c Universal Music Publishing Group

can't say enough =語りつくせない
fantasize=夢想する

Released in1986
From The Album"Third Stage"

Boston_-_Third_Stage.jpg

この曲、今回のツアーではアンコールなんだな!
ただ"I Think I Like It"ってシンプルで"好きやねん"ってことなんですが、自分の好きなことは何か"ようやく気付いたんだ"って歌詞でした。訳していて"Don't Look Back"を思い出しました。
僕だけはこの曲"続 Don't Look Back"と名付けよう。

windshield_A5.jpg

◆"Heaven On Earth" Tourのアンコール2曲! "I Think I Like It"から"Party"!
(Clearwater 6th June 2014)
↓↓↓↓↓


(この記事で参考にしたページ)
・Wikipedia Third Stage
・Boston Official Website
ジャケット写真もここからいただきました。

(この曲を購入!)Amazon.co.jp
Third Stage Import
ボストン ¥1,732

Boston_-_Third_Stage.jpg

関連記事

コメント

非公開コメント