Cover Girl / カバー・ガール (NKOTB / ニュー・キッズ・オン・ザ・ブロック) 1989



I get up in the morning
and I see your face, girl
Youre looking so good,
everythings in place

僕は朝起きるとね
まずきみの顔を見るんだよ girl
きみはいつも綺麗だよ
どこにいてもすべてがさ

Dont you know,
I could never leave your side, girl
Wont you stay here with me
and be my bride?

わかるでしょ?
きみのそばから離れられないのさ girl
ずっと僕のそばにいてよ
それでお嫁さんになってくれない?

Dont you know youre my kind?
Youre just what I like, girl,
youre everything
Dont you know youre alright?
The only girl,
Ive always needed for so long

きみは僕のタイプなんだよ
僕の好きなのはきみみたいなコなんだ girl
きみは僕のすべて
きみって全部がステキさ
いつもずっと探し求めてたのは
まさにきみなんだ

Oh oh oh, shes my cover girl
Oh oh oh, oh oh oh oh
Oh oh oh, shes my cover girl
Oh oh oh, oh oh oh oh

Oh oh oh, 雑誌の表紙を飾るきみ
Oh oh oh, oh oh oh oh
Oh oh oh, 僕だけのカバー・ガールなんだ
Oh oh oh, oh oh oh oh

When I look through
the pages of a magazine
Still, your pretty face
is the prettiest Ive seen

雑誌の何ページかを
めくって見てみたよ
だけどさ やっぱり僕の見たなかじゃ
きみの笑顔が一番なんだ

Dont you know,
I only want to be with you
No other girl could
make me feel the way you do

わからないかい
僕はきみといたいだけなんだ
そんなこと誰も思わせてくれなかった
きみのようにはね

Youre my everything

きみは僕のすべてなんだ

Oh oh oh, shes my cover girl
Oh oh oh, oh oh oh oh
Oh oh oh, shes my cover girl
Oh oh oh, oh oh oh oh

Oh oh oh, 雑誌の表紙を飾るきみ
Oh oh oh, oh oh oh oh
Oh oh oh, 僕だけのカバー・ガール
Oh oh oh, oh oh oh oh

Oh oh oh, shes my cover girl
Oh oh oh, oh oh oh oh
Oh oh oh, shes my cover girl
Oh oh oh, oh oh oh oh

Base! Its alright!
Oh yeah, its out of sight
Let me say its alright, ahh yeah!

ベースよろしく! ゴキゲンだね
Oh yeah これってスゴイじゃん
さあ 大丈夫かい いくよ!

Dont you know,
I only want to be with you
No other girl could
make me feel the way you do

わからないの
僕はきみといたいだけなのさ
他のコは きみみたいに
僕を感じさせるのはできないんだよ

Youre my everything

きみがすべてなんだ!

Oh oh oh, shes my cover girl
Oh oh oh, oh oh oh oh
Oh oh oh, shes my cover girl
Oh oh oh, oh oh oh oh

Oh oh oh, she's my cover girl
Oh yeah, cover girl, sweet sexy thing
Oh yeah, cover girl
Oh oh oh, cover girl, oh oh oh

ああ 僕のカバー・ガール
ああ とってもセクシーなんだ
ああ 雑誌の表紙の女の子
ああ ずっときみを見てしまうよ
僕のカバー・ガール
僕のカバー・ガール

Writer(s) Maurice Starr
Lyrics c EMI Music Publishing

Released in 1989
US Billboard Hot100#2
From The Album“Hangin' Tough”

hangintough.jpg

 この曲“Cover Girl”は楽しいPOPソング。どおってことない曲で訳しても内容がさほどあるわけでなし。でも僕の好きなツボに入っているんですよね!PVも見ましたが楽しそう。小さい女の子をステージにあげてほっぺにチュッてするのも微笑ましいですね。

◆“Cover Girl”っていうんだから「表紙を飾る女の子」ですよね。J.Geils Bandの「堕ちた天使」“Centerfold”は雑誌の真ん中のグラビアクイーン。“Cover Girl”はグラビア・クイーンよりも清純ナノダ…(^^)。
…そう思っていたら、歌詞で最後どさくさまぎれに?Oh yeah, cover girl, sweet sexy thingとか言ってやがる。

◆“Cover Girl”が最高位2位を記録した週の全米チャートです。
US Top 40 Singles November 4, 1989

 Cover Girlの1位を阻止したのは…ロクセット!Tears For Fearsも2位止まりでした。ロック曲強いチャートだな。

-1 3 LISTEN TO YOUR HEART –•– Roxette
-2 4 COVER GIRL –•– New Kids On The Block
-3 1 MISS YOU MUCH –•– Janet Jackson
-4 2 SOWING THE SEEDS OF LOVE –•– Tears For Fears
-5 9 WHEN I SEE YOU SMILE –•– Bad English
-6 5 LOVE IN AN ELEVATOR –•– Aerosmith
-7 10 ROCK WIT’CHA –•– Bobby Brown
-8 6 DR. FEELGOOD –•– Motley Crue
-9 16 (IT’S JUST) THE WAY THAT YOU LOVE ME –•– Paula Abdul
10 15 LOVE SHACK –•– The B-52’s

◆アルバム「Hangin'Tough」の収録曲は以下の通り。

-1. "You Got It (The Right Stuff)" #3
-2. "Please Don't Go Girl" #10
-3. "I'll Be Loving You (Forever)"#1
-4. "Cover Girl" #2-5. "I Need You"
-6. "Hangin' Tough"#1
-7. "I Remember When"
-8. "What'cha Gonna Do (About It)"
-9. "My Favorite Girl"
10. "Hold On"

(この記事で参考にしたページ)
・Wikipedia Cover Girl
・Wikipedia Hangin' Tough
ジャケット写真もここからいただきました。

(この曲を購入!)Amazon.co.jp
Hangin Tough Import
NKOTB ¥1,448

220px-New_Kids_on_the_Block-Hangin_Tough_(album_cover).jpg

関連記事

コメント

非公開コメント