Throwing It All Away / スロウイング・イット・オール・アウェイ (Genesis / ジェネシス)1986


Genesis - Throwing it all away 投稿者 Salut-les-copains

Need I say I love you
Need I say I care
Need I say that emotion's
Something we don't share

きみを愛してるって言ってほしいの?
きみを大切にするって言ってほしい?
僕ら同じ気持ちを分け合うのは
できないんだって言えばいいのかい?

I don't want to be sitting here
Trying to deceive you
'Cause you know, I know baby
That I don't wanna go

僕はきみを欺こうとして
ここに座っていたくなんかない
きみも僕もわかってることだよね
僕はきみと離れたくないんだ

We cannot live together
We cannot live apart
And that's the situation
I've known it from the start

僕ら一緒に生きていくことはできない
僕ら別々に暮らすこともできない
僕たちそんな二人なんだ
最初からわかっていたことさ

Every time that I look at you
And I can't see the future
'Cause you know I know, babe
That I don't wanna go

きみを見るたびに僕は
これからどうしていいかわからなかった
だってきみも僕もわかってるよね
僕はきみを失いたくないんだ

Throwing it all away,
Throwing it all away
Is there nothing that I can say
To make you change your mind?
I watch the world go round and round
And see mine turning upside down
Throwing it all away

何もかもすべて投げ出してしまうの?
僕ときみのすべてを捨ててしまうの?
きみの気持ちを変えるのに
もう何を言ってもダメなのかい?
世界は周り続け進歩していても
僕の世界はひっくり返ってしまった
きみがすべて投げ出してしまうのなら…

Now, who will light up the darkness?
And who will hold your hand?
Who will find you the answers
When you don't understand?

いま 暗闇を照らしてくれるのは誰?
きみの手を握りしめるのは誰?
きみがどうしていいかわからないとき
答えを見つけてくれるのは誰なの?

Why should I have to be the one
Who has to convince you?
'Cause you know, I know baby
That I don't wanna go

なぜ僕がきみに納得させないと
いけないんだろう?
きみも僕もわかってることだろう
僕がきみの元から去りたくないってことは

Someday you'll be sorry
Someday when you're free
Memories will remind you
That our love was meant to be

いつかきみは後悔するよ
いつか一人ぼっちになったときにね
想い出がきみにわからせるのさ
僕らの愛は運命だったんだって

But late at night when you call my name
The only sound you'll hear
Is the sound of your voice calling
Calling after me

夜中に僕の名を呼んでも
きみの耳に聞こえるのは
僕の名前を呼ぶきみの呼び声だけ
その声だけが響き渡る

Just throwing it all away,
throwing it all away
And there's nothing that I can say
We're throwing it all away,
yes we're throwing it all away
Yes, we're throwing it all away

すべて捨てていくんだね
きみはすべて捨てていくんだね
もう何も言う言葉がないよ
僕たち二人すべて捨てていくんだ
楽しかった想い出も何もかも
そう
僕たちはすべてを捨ててしまうんだ

Songwriters
RUTHERFORD, MICHAEL/COLLINS, PHIL/BANKS, TONY
Lyrics © EMI Music Publishing

Released in 1986
US Billboard Hot100#4
From The Album"Invisible Touch"

220px-InvisibleTouch86.jpg

220px-Genesis_ThrowingItAllAway.jpg

この曲は悲しいですよね~。イントロからもの悲しさが伝わってきます。
個人的な想い出がないわけではありません(-_-;)。
でもシングルのジャケット…シンプル過ぎじゃないですかね?
僕をゴミのように捨てないでくれ...

◆「Throwing It All Away」が最高位4位を記録した全米チャートです。
US Top 40 Singles October 11, 1986

ジャネジャクがヒューイに代わって1位に。グラス・タイガーもステイシーQももう一歩でしたが残念。ドン・ジョンソンも勢いあったんだけどな。ジャネジャクが2週1位にあとはこの週9位に入ってるシンディが1位になります。

-1 3 WHEN I THINK OF YOU –•– Janet Jackson
-2 4 DON’T FORGET ME (WHEN I’M GONE) –•– Glass Tiger
-3 6 TWO OF HEARTS –•– Stacey Q
-4 7 THROWING IT ALL AWAY –•– Genesis
-5 9 TYPICAL MALE –•– Tina Turner
-6 1 STUCK WITH YOU –•– Huey Lewis & The News
-7 12 HEARTBEAT –•– Don Johnson
-8 2 FRIENDS AND LOVERS –•– Gloria Loring & Carl Anderson
-9 14 TRUE COLORS –•– Cyndi Lauper
10 5 DREAMTIME –•– Daryl Hall

◆これがPVなのかな。ステージのオン・オフの光景です。
↓↓↓↓↓


◆Throwing It All Away(The Invisible Touch Tour live at Wembley Stadium)
↓↓↓↓↓


◆BBCテレビに出演して歌ってます。
↓↓↓↓↓


(この記事で参考にしたページ)
・Wikipedia Throwing It All Away
ジャケット写真もここからいただきました。

(この曲を購入!)Amazon.co.jp
インヴィジブル・タッチ(紙ジャケット仕様)
[Limited Edition, Original recording remastered]
ジェネシス ¥2,880
220px-InvisibleTouch86.jpg
関連記事

コメント

非公開コメント